روسیه در منطقه خاور دور سامانه موشكی اس-400 مستقر می كند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی 'صدای روسیه'، 'آلكساندر زلین' روز دوشنبه گفت: در سال جاری میلادی سامانه های پدافند موشكی 'اس-400' در منطقه 'پریموریه' در خاور دور و مناطق مرزی روسیه مستقر می كند.

وی با اشاره به تغییر برنامه استقرار سامانه های موشكی روسیه افزود: سامانه پدافند موشكی كه قرار بود پیش از این در حومه مسكو مستقر شود، در منطقه پریموریه در خاور دور و مناطق مرزی كشور مستقر می شود.

زلین اضافه كرد: همچنین تا پایان سال جاری میلادی واحد های پدافند موشكی نیروی هوایی روسیه موشك های جدید با برد 400 كیلومتر برای سامانه های موشكی 'اس-400' دریافت می كنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برد موشك های سامانه های موشكی 'اس-400' روسیه 250 كیلومتر است و می توانند در این شعاع تمام اهداف متحرك اعم از موشك های قاره پیما و تاكتیكی و هواپیماهای نظامی را هدف قرار دهند.

فرمانده نیروی هوایی روسیه در باره جنگنده نسل پنجم این كشور گفت: در حال حاضر 3 فروند جنگنده نسل پنجم از نوع 'تی-50' ساخته شده و آماده آزمایش می باشند.

وی افزود: قرار است تا سال 2015 شمار این جنگنده ها به 14 فروند برسد.

مساله امنیت موشكی قاره اروپا عمده ترین مساله مورد اختلاف روسیه و غرب به سركردگی آمریكا می باشد و مسكو اعلام كرده است در صورت استقرار سامانه پدافند موشكی آمریكا در قاره، به آن پاسخ خواهد داد.

رییس جمهوری روسیه نیز بتازگی نسبت به عواقب استقرار این سامانه موشكی به آمریكا هشدار و به عنوان یكی از تدابیر برای پاسخ به این سامانه از امكان استقرار موشك های تاكتیكی اسكندر در منطقه كالینین گراد خبر داد.

وی همچنین گفت درصورت بروز وضعیت نامساعد در زمینه سامانه موشكی آمریكا در قاره اروپا، روسیه از برداشتن گام های بعدی در زمینه خلع سلاح و كنترل تسلیحات خودداری می كند.

مدودیف خاطرنشان كرد: علاوه بر این با توجه به وجود رابطه مستقیم میان تسلیحات راهبردی تهاجمی و دفاعی، دلایلی برای خروج كامل از قرارداد 'استارت-2' پیش می آید و حق خروج یكجانبه از این قرارداد را برای خود محفوظ می دانیم.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: کانادا , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: